Reputatiekunde

Maarten Kouwenhoven

2016
Wat is TA voor jou?
Boek Reputatiekunde

Een uniek handboek
We leven in een tijd waarin de mening van burgers, consumenten, patiënten, cliënten en studenten zich verspreidt met de snelheid van het internet. En die mening heeft reputatie.

Reputatie is niet gebaseerd op wat iemand zegt, dat heet imago, maar op wat iemand doet.
Een positieve reputatie leidt tot een werkplek waar mensen met plezier samenwerken vanuit de verbindende kracht van gedeelde waarden.

“Organisaties met een positieve reputatie blijken 120% beter te presteren. Zij hebben medewerkers die van elkaar op aan kunnen en klanten die positief over de organisatie spreken” (bron: Meaningful Brand Indez, 2015).

In dit boek leest u hoe u:
– een reputatiebeleid ontwikkelt naast een financieel beleid en een personeelsbeleid.
– gewenst reputatiegedrag stimuleert door te sturen, te coachen en te inspireren vanuit waardevol leiderschap, de tegenhanger van waardeloos leiderschap.
– ongewenst reputatiegedrag voorkomt door toezicht te houden met een reputatiestuursysteem. 

Een positieve reputatie is de basis van vertrouwen en vertrouwen is de basis van onze samenleving.

De werkstartcyclus

Wat heb je als nieuwe medewerker nodig om in de organisatie te...

Meer lezen
De 7 pijlers van succesvolle teams

De 7 pijlers van succesvolle teams

“De afgelopen vijftien jaar heb ik het voorrecht gehad dat Cor mij...

Meer lezen
Boek Weetnietkunde

Weetnietkunde

Dit is geen lege dummy over Weetnietkunde. Het is een serieuze, nieuwsgierige...

Meer lezen